مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بازار زرشک خراسان/سایت خرید و فروش زرشک

آنچه در این مقاله می خوانید ...

بازار زرشک خراسانبازار پودر زرشکزرشک محصول استراتژیک جهانی
بازار زرشک

بازار زرشک خراسان

بازار زرشک استان خراسان را مثل زعفران و عناب از دست ندهیم / توسعه صادرات  با ایجاد زیرساخت های بازتولید زرشک.

تجربه های تلخی که درباره ی محصولات دیگر از جمله عناب، دیگر محصول استراتژیک این استان رخ داده، سبحان مصطفایی، عامل توسعه خوشه صنعتی خشکبار خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو به تشریح فعالیت‌های دانش بنیان در این استان برای فراوری زرشک و عناب می‌پردازد و می‌گوید: نیازمند صنایع تبدیلی هستیم. اتفاقی که برای عناب در چین رخ داد این بود که تا چند هزار برابر ما به تولید عناب دست یافتند و ۹۰ درصد بازار را به خود اختصاص دادند. ما باید این فعالیت‌ها را برای زرشک مدنظر قرار دهیم تا بازار زرشک را از دست ندهیم.

مصطفایی توضیح می‌دهد: توان تولید بالای این محصول در استان وجود دارد، اما چون به طور کامل معرفی نشده، امکان توزیع آن را به صورت گسترده نداریم و برای تحقق این امر نیازمند برنامه‌ای ویژه هستیم.

بازار پودر زرشک

او می‌گوید: پودر زرشک، یکی از محصولات دانش بنیان و در حال تولید در استان است که جنبه صادراتی بسیار گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد. این محصول هم اکنون با نام تجاری مانوشا در بازار توزیع شده، اما مشکلی که برای صادرات آن داریم، مساله معرفی نشدن مناسب آن است.

مصطفایی می‌گوید: این برنامه ریزی‌ها به عنوان یکی از اولین فعالیت‌های دانش بنیان ما شناخته می‌شود که از طریق شبکه‌هایی که در پروژه توسعه خوشه ایجاد شده، این محصولات را به مراکز تولیدی مستعد در استان معرفی می‌کنیم تا حجم تولید تکمیل شود.

زرشک محصول استراتژیک جهانی

عامل توسعه خوشه صنعتی خشکبار در خراسان جنوبی می‌گوید: زرشک محصولی استراتژیک در سطح جهانی است و بیش از ۹۷ درصد زرشک دنیا در خراسان جنوبی تولید می‌شود و تنها زرشک بی دانه‌ای که در دنیا تولید می‌شود، در این منطقه است.

او بیان می‌کند: تلاش بسیاری صورت گرفته تا این محصول ویژه در دیگر استان‌های کشور نیز کشت شود، اما تاکنون فقط در اصفهان کشت آن صورت گرفته است. هرچند در حال حاضر سطح زیرکشت زرشک بی دانه در اصفهان، قابل مقایسه با خراسان جنوبی نیست.

او به مباحث فنی و آزمایشی نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: در این صورت است که می‌توانیم حجم تولید را به شکل قابل توجه افزایش دهیم. نیازمند معرفی محصول در بازارهای جهانی هستیم.

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!