مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بازار فروش زرشک/زرشک انلاین

آنچه در این مقاله می خوانید ...

بازار فروش زرشک در بازارهای جهانیافزایش قیمت زرشک
قیمت زرشک اعلا عمده

بازار فروش زرشک در بازارهای جهانی

در جهت ایجاد بازار فروش زرشک رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: ۱۴ هزار تن زرشک در استان برداشت می شود اما آمار صادرات این محصول با تولید آن هیچ سنخیت و هماهنگی ندارد.

محسن احتشام در سمینار زرشک با اشاره به همکاری های همه جانبه سازمان توسعه تجارت از محصولات استراتژیک و افزایش سهم صادرات آنها در بازارهای جهانی گفته بود: طی چند سال اخیر مسئولان ذیربط تلاش کردند تا زرشک را مانند سایر محصولات استراتژیک صادراتی کنند و سهم استان از این محصول در بازارهای جهانی را افزایش دهند چراکه صادرات زرشک به نفع کشاورزان است.

احتشام با بیان اینکه نقش و جایگاه زرشک در مصارف دارویی کمتر از زعفران نیست، ادامه داد: در صورت حمایت تشکل های ذیربط و با توجه به حجم بالای تولید زرشک در خراسان جنوبی، این محصول می تواند نقش بسزایی در ارزآوری و تولید اشتغال داشته باشد.

 وی ضمن تقدیر از تلاش برخی از سازمان ها و ارگان ها در شناساندن جایگاه زرشک، بیان کرد: علی رغم اینکه محصول زرشک در اقتصاد روستاییان و معیشت مردم محروم استان خراسان جنوبی نقش پر رنگی دارد آنچنان که باید به آن پرداخته نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه راه اندازی وب سایت تخصصی زرشک و توزیع کاتالوگ در بزرگترین نمایشگاه های مواد غذایی دنیا در شناساندن این محصول به بازار جهانی کمک کرده است، اذعان کرد: این امر باعث شده تا صادرات زرشک از ۵۰ تن به بیش از ۴۰۰ تن در سال برسد و این میزان افزایش صادرات نوید از بازار فروش زرشک خوب این محصول در بازار دنیا دارد.

افزایش قیمت زرشک

بازار فروش زرشک

زرشک به دو شیوه خرمنی و بارگاهی خشک می‌شود؛ زرشک خرمنی معمولا  ۱۵روز تا یک ماه پس از برداشت خشک شده و آماده عرضه به بازار است.

زرشکی که به صورت پفکی و در بارگاه خشک می‌شود معمولا ۴ تا ۵ ماه طول می‌کشد آماده عرضه به بازار شود؛ لذا بعد از عید به بازار عرضه و این زرشک تا پایان سال و تا زمانی که زرشک جدید به بازار عرضه شود عرضه آن در بازار وجود دارد، اما معمولا با برداشت زرشک و عرضه زرشک خرمنی به صورت معمول هرسال خصوصا قبل از عید با ورود زرشک پفکی ما یک نوسان قیمت در بازار داریم که امسال نیز این نوسان در حال حاضر خود را  در بازار نشان داده است.

به طور معمول  با آغاز سال سنگینی حاکم بر بازار رفع می شود، ضمن اینکه امسال میزان زرشک موجود در بارگاه‌ها نیز به نسبت سال‌های پیش به شدت کاهش پیدا کرده که دو عامل در این مقدار موثر بوده است.

مرکز خرید و فروش زرشک صادراتی

 عرضه میزان قابل توجه زرشک به صورت تازه خوری توسط مراجع و مراکز مختلف، برای مثال امسال برای اولین بار زرشک استان در بازارهای تهران در ۵ غرفه در میادن میوه و تره بار تهران به صورت مستقیم عرضه شد.

ضمن اینکه با توجه به افت قیمت زرشک در سال پیش کشاورزان نیز تمایل بسیاری به فروش زرشک خود  به صورت تر داشتند؛ لذا  تعداد کمی از کشاورزان زرشک خود را برای فرآوری به بارگاه منتقل کرده و در مجموع میزان زرشک موجود در بارگاه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده که نمود این موضوع خود  افزایش قیمت زرشک را در سال جدید بدنبال خواهد داشت وامید است بازار فروش زرشک خوبی پیش رو داشته باشیم.

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!