مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سایت انلاین فروش زرشک/بازار خراسان

آنچه در این مقاله می خوانید ...

سایت انلاین فروش زرشکتحلیل عوامل مؤثر بر بازاریابی زرشکچالش‌های تولید زرشک در ایرانقیمت زرشک
سایت انلاین فروش زرشک

سایت انلاین فروش زرشک

سایت انلاین فروش زرشک در زمینه خرید و فروش زرشک و سایر خشکبار منطقه از جمله زعفران،عناب و بادام در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. خراسان جنوبی ار حیث تولید این محصولات و کیفیت محصول نامی شناخته شده است.محصولات باغات استان از کیفیت لازم  جهت معاملات تجاری در حد صادرات را داراست .

سایت فروش زرشک،در کنار زرشک،زعفران ، عناب و بادام را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار میدهد.

تحلیل عوامل مؤثر بر بازاریابی زرشک

کشور ایران به لحاظ شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی استعداد خاصی برای پرورش محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات باغی دارد که در این میان زرشک جایگاه خاصی دارد.

از این حیث تولید زرشک بی‌دانه به عنوان یک محصول غالب منطقه می‌باشد که نقش به سزایی در اقتصاد خانواده روستایی دارد به طوری که ۹۵ درصد تولید زرشک دنیا از این منطقه می‌باشد وصادرات این محصول می‌تواند نقش به سزایی در توسعه سطح زیرکشت، افزایش درآمد باغداران و کارایی بازار داشته باشد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که زرشک در سطح جهانی و در بازارهای بین المللی ناشناخته است و صادرات آن در چند سال اخیر رشد کرده است. وقتی همه شرایط برای تولید محصولی با کیفیت و بسته‌بندی قابل عرضه، مهیا شود، شناسایی فرهنگ مصرف ملت‌ها و استفاده از محصول تولیدی با روش‌های گوناگون به دست می‌آید.

برگزاری جشنواره‌هایی با هدف استفاده از زرشک ایران در محصولات غذایی، آشامیدنی، دسرها، شکلات‌ها و گیاهان دارویی را باید با صرف هزینه مناسب و در راستای توسعه صادرات با جدیت دنبال کرد.

چالش‌های تولید زرشک در ایران

  • عدم توجه کافی به امر آموزش در بخش کشاورزی به ویژه به منظور حفظ و ارتقاء کیفیت و سطح بهداشت محصول.
  • رابطه معنی‌دار بسیار ضعیف بین کیفیت محصول و میزان صادرات .

بیش از ۹۷ درصد زرشک ایران در دو شهرستان قاین و بیرجند در استان خراسان جنوبی تولید می گردد. بیشترین سطح زیرکشت زرشک در استان خراسان جنوبی بوده که شهرستان قاین و روستاهای آن بیشترین تولید زرشک دنیا را به خود اختصاص داده اند.

قیمت زرشک

اغلب تولید زرشک در داخل کشور مصرف می شود.زرشک در گروه محصوالت لوکس و غیر ضروری است که عالوه بر مصارف غذایی مصارف دارویی نیز دارد. همچنین زرشک در گروه محصولاتی است که خرید تضمینی در مورد آن اعمال نمی شود.

قیمت زرشک با مکانیزم بازار و نوسانات عرضه و تقاضا تعیین می گردد، در این بازار عمده فروشان و خرده فروشان و واسطه ها نقش اساسی را دارا می باشند. به دلیل بالا رفتن قیمت زرشک تقاضا برای زرشک افزایش یافته است . به دلیل کاربر بودن برداشت زرشک و سخت بودن آن نیاز به نیروی کار در فصول مختلف زیاد است.

در تحقیقی در زمینه بازاز زرشک نشان داده اند که پفکی بودن و خوشرنگ بودن زرشک مهمترین ویژگی های این کالا از نظر مصرف کنندگان هستند همچنین آگاهی مصرف کنندگان از خواص این محصول باعث می شود که حاضر به پرداخت قیمت بالاتری برای زرشک باشند برخالف انتظار، بسته بندی و نشان تجاری اثر معنی داری برقیمت ندارند.

 

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!