مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بازار اینترنتی طلای سرخ/سایت زرشک و زعفران

آنچه در این مقاله می خوانید ...

بازار اینترنتی طلای سرخطلای سرخ و بازار انحصارطلبی دلالان
بازار اینترنتی طلای سرخ

بازار اینترنتی طلای سرخ

بازار اینترنتی طلای سرخ این امکان را در سرتاسر ایران فراهم نموده است تا مشتریان زعفران و زرشک مد نظر را به راحتی  و بدون صرف هزینه رفت و امد در دسترس داشته باشند.خرید بصرفه از شما و تضمین کیفیت از ما.

ما در سایت انلاین خرید زعفران با حذف واسطه ها و ارتباط با کشاورز، نهایت سود را برای کشاورز و مصرف کننده قایل شدهایم.کافیست تماس بگیرید.

طلای سرخ و بازار انحصارطلبی دلالان

حدود ۸۰ درصد بازار زعفران کشور در بازار غیر رسمی است و تنها ۲۰ درصد در بورس کالا معامله می شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا برگی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه کشور ایران حرف اول را در تولید زعفران دنیا می زند، گفت: ایران در دنیا بزرگترین تولیدکننده زعفران است که بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا را در سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی تولید می‌کند.

برگی عنوان کرد: از مجموع ۹۰ درصد زعفران تولیدی، حدود ۸۰ درصد آن به کشورهای خارجی صادر و تنها ۲۰ درصد آن درداخل کشور مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ۲۰ برابر سهم خود در دنیا زعفران مصرف می کند، افزود: این موضوع به فرهنگ و ذائقه غذایی مردم کشور برمی‌گردد.

سایت انلاین زعفران

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: طی ۵ سال گذشته، تمامی محصولات کشاورزی و یا غیر کشاورزی افزایش نرخ داشته‌اند اما زعفران طی ۴ سال اخیر تنها کمی افزایش قیمت داشته است.

وی ظرفیت تولیدی زعفران را ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: از مجموع ۴۰۰ تن حدود ۸۰ درصد آن صادر می شود که متاسفانه به دلایل مختلفی چون ارزان خری از کشاورزان، از سال گذشته تاکنون با کاهش تولید مواجه هستیم به طوری که از مجموع ۴۰۰ تن به ۲۰۰ تا ۱۸۰ تن تولید رسیده‌ایم.

برگی اظهار کرد: اختلاف قیمت بسیار زیاد باعث شده کشاورزان انگیزه‌ای به تولید نداشته و حتی زمین خود را از کشت زعفران به کشت محصول دیگری اختصاص بدهند.

به گفته این کارشناس؛ با توجه به اینکه زعفران به دو نوع محصول نگین و پوشال تقسیم می شود، در سال ۹۸، قیمت نگین در اردیبهشت ماه کیلویی ۱۳ میلیون تومان بود و این رقم بعد از گذشت ۶ ماه یعنی آبان ماه به زیر ۸ میلیون تومان رسید.

کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ به دلیل شرایط واسطه ای و وجود دلال و سود شیرینی که از اختلاف قیمت به دست می آید، در این صنعت دچار مشکلات بسیار شده‌ایم.

وی گفت: در سال ۹۸ اقدامی توسط دولت مبنی بر خرید حمایتی انجام شد و قیمت ها تا حدودی به تعادل رسید و باز به سطح ۱۲ تا ۱۳ میلیون نزدیک شد اما باز هم شاهد تولید کم این محصول به دلیل بی انگیزگی کشاورزان، خشکسالی، کمبود آب، شرایط کرونا، تورم و افزایش نهاده‌های تولید هستیم.

برگی وجود دلالان را عامل برهم زننده بازار زعفران عنوان کرد و گفت: زمانی که شرایط انحصاری در بازاری وجود داشته باشد تعیین کننده قیمت دلالانی خواهند شد که از اختلاف قیمت موجود استفاده کرده و تعادل بازار را بر هم زده اند.

وی تصریح کرد: به دلیل اختلاف ها، تبانی ها و سودهای بزرگی که در این صنعت وجود دارد، زنجیره ارزش دلالانی هستند که از این اختلاف قیمت بیشترین سود را می‌برند.

 

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!