مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بازار زرشک ایران/ زرشک خراسان جنوبی

آنچه در این مقاله می خوانید ...

زرشک خراسان جنوبیبازار زرشک
بازار زرشک

زرشک خراسان جنوبی

خراسان جنوبی بزرگترین تولید کننده در بازار زرشک شناخته می شود. خراسان جنوبی در تولید و عرضه زرشک در کشور مقام اول را از آن خود دارد. محصولات تولید شده در این قسمت از کشور در سال های اخیر فروش بسیار قابل توجهی در بازار های جهانی داشته است. که البته آمار گمرک و اتاق بازرگانی ایران، دلیل اصلی و محکم بر این ادعاست.

وجود تقاضا و بازار خوب در سال های گذشته سبب شده تا کشاورزان سعی داشته باشند تا محصول باکیفیت بالاتری به بازار عرضه نمایند و سطح زیر کشت بالا برود.

زرشک درشهرهای مختلفی از استان خراسان جنوبی کشت می شود اما بیش ترین سطح زیر کشت مربوط به شهر های زیر است:

  • بیرجند
  • قاینات (قائنات)
  • آرین شهر (سده)

در این مناطق، زرشک در انواع مختلف تولید می شود. که کیفیت آن بستگی به آب و هوا، میزان EC آب و میزان شور بودن زمین دارد.

بازار خرید و فروش زرشک

بازار زرشک

زرشک های موجود در بازار عمده فروشی تهران و سایر شهرهای بزرگ تجاری اغلب از دو شهرستان بیرجند و قائنات به این بازار ارسال می شود.و در این میان گاهی حضور واسطه ها قیمت را بطور سرسام آوری بالا می برد. در طول سال زرشک های متنوعی توسط تولیدکنندگان از استان خراسان جنوبی به این بازارها ارائه می شود.

زرشک اغلب به صورت فله و در کارتن به فروش می رسد. در مجموعه تجاری سپیدار شرقی زرشک پفکی اغلب در کارتن های ۸ کیلویی بسته بندی می شود.اما زرشک های دانه اناری و زیرتالاری در هر کارتن ۱۰ کیلو قرار داده می شود.البته زرشک در بسته بندی های گرمی کوچک هم در بازار عرضه می شود.

زرشک

 

در مورد فروش زرشک عمده  در شهر های تجاری ایران چون تهران وسایر شهرهای تجاری در بالا سخن گفتیم. اما یکی از شهر های تاثیر گذار در تجارت و خرید و فروش زرشک، بازار زرشک مشهد می باشد. در مشهد بازاری وجود دارد به نام مصلی و اکثر خرید و فروش های زرشک در این بازار شکل می گیرد. مزیت مشهد به شهر های دیگر ایران برای تجارت زرشک اینست که مشهد نزدیکترین شهر بزرگ کشور به بیرجند و قاینات است.
از قدیم الایام که خراسان یکپارچه بود و مشهد مرکز خراسان بزرگ بود این فرهنگ فروش زرشک در مرکز استان برای بسیاری از کشاورزان شکل گرفته است. قیمت زرشک در بازار مشهد نیز پایین تر از سایر شهر های بزرگ ایران (البته بجز تهران است). توریستی بودن و مسافرت سالانه میلیون ها زایر و مسافر از داخل و خارج به این شهر نیز به رونق تجارت زرشک و زعفران کمک کرده است.
فروشگاه انواع خرید و فروش زرشک در خدمت شما جهت مشاوره و خرید و فروش می باشد. شما همچنین می‌توانید، برای اطلاع از قیمت روز زرشک، به صفحه مربوطه در همین وبسایت مراجعه نمائید تا علاوه بر آشنایی با محصولات مرغوب ارائه شده در این صفحه، از امکان سفارش اینترنتی این محصولات با قیمتی استثنایی، بهره‌‌مند گردید.
 

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!