مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قیمت زرشک درجه یک/سایت خرید و فروش زرشک

آنچه در این مقاله می خوانید ...

قیمت زرشک درجه یک پفکیمعرفی درختچه زرشک ایرانیانواع زرشک خشک
قیمت زرشک

قیمت زرشک درجه یک پفکی

قیمت زرشک درجه یک پفکی در خرداد ۹۸ برای رستورانهای تهران  ۷۵۰۰۰ تومان  می باشد. این مقاله ابتدا در دیماه ۹۷ نوشته شد در آن تاریخ قیمت زرشک برای  دی ماه ۹۷ ثابت بود. سپس در خرداد ۱۴۰۰ دوباره بازنویسی گردید.

خرید زرشک پلویی با نازلترین قیمت و همچنین  قیمت زرشک خشک بیرجند را از این مرکز پخش بخواهید. پایین بودن قیمت زرشک این مجموعه نسبت به بازار تهران، بعلت سیستم بهینه خرید تا پخش زرشک می باشد.

معرفی درختچه زرشک ایرانی

خرید تضمینی زرشک

میزان باردهی درختچه زرشک به صورت زیر است:

  • نهال با ۵ سال سن در حدود یک کیلو میوه زرشک محصول می دهد.
  • نهال با ۷ سال سن در حدود هفت کیلو میوه زرشک محصول می دهد.
  • نهال  با ۱۲ سال سن در حدود ۲۰ کیلو میوه زرشک محصول می دهد.

درختچه زرشک به طورمتوسط تا ۶۰ – ۷۰  سالگی محصول می ده. درختچه زرشک البته تا هشتاد و پنج سالگی نیز ممکن است محصول بدهد.  در سن ۱۴ – ۱۵ سالگی تا ۲۰ سالگی بالاترین میزان محصول دهی درختچه زرشک است.

به طور میانگین و بسته به نوع زرشک و میزان آبدهی یا زمان چیدن زرشک، از هر ۴ تا ۵ کیلوگرم زرشک تازه برداشت شده، یک کیلو گرم زرشک خشک بدست می آید. زمان برداشت زرشک از مهرماه شروع می شود و تا اوایل آذر ماه طول می کشد. این موضوع به منطقه ای که زرشک از آن برداشت می شود بستگی دارد. در مناطق کوهستانی خراسان جنوبی زرشک دیر تر برداشت می شود.

علاوه بر زرشک مزروعی قرمز که بیدانه است و در خراسان جنوبی کشت می شود،  گونه های خودرو و جنگلی یا کوهی هم وجود دارند. برخی از این گونه ها بی دانه و برخی دانه دارند. برخی قرمز و برخی سیاه و یا آبی متمایل به سیاه می باشند که بیشتر برای مصارف آبگیری کاربرد دارند. برای مثال در نواحی مختلف ایران این گونه ها پیدا می شوند.

چندین روش برای چیدن زرشک تازه  (Fresh Barberry) وجود دارد که متداولترین شیوه ی سالهای اخیر  و برای تولید زرشک درجه یک شاخه بر نام دارد. البته شیوه های دیگری نیز وجود دارد که دارد از قبیل روش ضربه زدن به شاخه درخت و جمع کردن دانه های زرشک از زیر درخت. در این شیوه آسیب به دانه زرشک وارد می شود و زرشک دچار لهیدگی می شود و بهتر است بلافاصله استفاده شود. چیدن زرشک به شیوه های صنعتی نیز انجام می شود. پایه اساس کار این دستگاه ها بر اساس مکش می باشد.

عرضه مستقیم زرشک
در این روش شاخه ها به وسیله قیچی بریده و زرشک تازه چیده شده با جعبه یا سبد به محل خشک کردن منتقل می شود. مکان های خشک کردن شامل پشت بام ها، زمین های اسفالت یا کاه گل شده و همچنین سالن های مسقف و سرپوشیده می باشند.

انواع زرشک خشک

زرشک قرمز بیدانه یا زرشک معمولی از لحاظ تجاری به سه قسم است:

  • زرشک پفکی

این نوع زرشک از لحاظ کیفی بسیار مرغوب بوده و بهترین نوع زرشک به حساب می آید. دانه های این نوع زرشک از لحاظ شکل ظاهری بیضی شکل وپف کرده هستند و از نظر اندازه و سایز تفاوت زیادی با دانه زرشک تازه ندارند. با اینکه درصد قابل توجهی از آب خود را از دست داده اند. دانه های درشت و زیبای این نوع زرشک در هنگام پخت غذاها بخصوص طبخ زرشک پلو، جلوه خاص به غذا میدهد. به همین خاطر به نام زرشک مجلسی نیز شهرت دارد. بخاطر داشتن مطلوبترین کیفیت، خرید این نوع از زرشک خشک  برای رستورانهای درجه یک وهمچنین صادرات به کشورهای دیگربهترین انتخاب است.فروش اینترنتی زرشک پفکی درجه یک با قیمت مناسب مخصوص صادرات در مجموعه سپیدارشرقی خدمتی در جهت رفاه حال شما مشتریان عزیز می باشد.

قیمت زرشک درجه یک

  • زرشک دانه اناری

زرشک دانه اناری نسبت به زرشک پفکی ارزانتر است. دانه های این نوع زرشک حالت مسطح دارند و از بافت پف کرده دانه زرشک برخوردار نیستند. هر چند ممکن است هردو این محصولات از یک نوع و نژاد درختچه زرشک برداشت شده باشد، اما به دلیل روشهای متفاوت برداشت و نحوه خشک کردن زرشک دو محصول متفاوت به دست می آید. این تفاوت فقط در شکل ظاهری است و برروی طعم آن تاثیر چندانی ندارد. قیمت زرشک دانه اناری را به طور روزانه از ما بخواهید! 

  •  زرشک زیر تالاری

 این نوع زرشک مخلوطی از زرشک دانه اناری و زرشک پفکی است. درطی مرحله خشک شدن زرشک پفکی که در مقاله ( لینک به مقاله تولید زرشک پفکی) درباره آن توضیح داده ایم، مقداری ازدانه های زرشک نیمه خشک شده زرشک از روی تالارها به پایین میریزند. شکل و ظاهر این دانه ها پس از خشک شدن کامل، با زرشک پفکی و دانه اناری متفاوت است. کمی پف دار و اندکی مسطح. در حقیقت ویژگیهای ظاهری آن میانه بین دو محصول ذکر شده میشود. گاهی نیز تولید کنندگان زرشک دانه اناری را با زرشک پفکی مخلوط کرده و به عنوان زرشک زیرتالاری به بازار عرضه میکنند. درهر دو حالت، قیمت زرشک زیرتالاری به دلیل کیفیت متمایزش با انواع دیگر، اندکی تفاوت دارد. ارزانتر از زرشک پفکی و گرانتر از زرشک دانه اناری. 

 

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!