مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

فروشگاه زرشک خراسان جنوبی/خشکبارانلاین

آنچه در این مقاله می خوانید ...

فروشگاه زرشک خراسان جنوبیبوی امید می اید
فروش زرشک/فروشگاه خشکبار

زرشک  همانطور که بسیار گفته شده جزء محصولات راهبردی منطقه هست. و ما در فروشگاه زرشک خراسان جنوبی قصد رشد تجارت این محصول را در منطقه و دنیا را داریم. عرضه زرشک به صورت عمده/زرشک خراسان جنوبی

طبق گزارش ایرنا ۹۸ درصد زرشک بی‌دانه جهان و ایران در این استان مرزی تولید می شود. هر سال بیش از ۳۸ هزار کشاورز در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول فعال هستند و از این محل ارتزاق می‌کنند، که البته این میزان افزوده می شود.

فروشگاه زرشک خراسان جنوبی

مسئله قابل ذکر این است زرشک خراسان جنوبی علاوه بر تضمین وضعیت اشتغال ومعاش روستاییان،هر سال به میزان کمتر از سه درصد به بیش از۳۰ کشور دنیا از جمله روسیه، آلمان، استرالیا، اتریش، هلند، امارات متحده عربی و آمریکا صادر می‌شود و این نشان از عدم توجه مسولین عزیز در این زمینه می باشد.

 

 فروشگاه زرشک خراسان جنوبی

 

بر طبق گفته کارشناسان جهاد کشاورزی به دلیل مقاوم و سازگار بودن این گیاه با کم ابی و شرایط آب و هوایی هر سال سطح زیر کشت زرشک افزایش می یابد در حالی که خام فروشی نیز کماکان مشکل عمده این محصول در استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

هر چند سال گذشته به علت شیوع کرونا با رکود در اغاز فصل برداشت مواجه شد و خوشبختانه باگذشت زمان اندکی وضعیت بهبود یافت.هرچند بیماری کرونا متهم ردیف اول بروز رکود در محصول زرشک خراسان جنوبی معرفی شد اما چه خوب می بود که قبل از وقوع حوادثی از این دست که نه تنها ایران بلکه کل جهان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند رکود ناشی از توقف صادرات از یکسو و کاهش قیمت‌ها از سوی دیگر نه تنها زرشک‌کاران استان بلکه کل محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه نکند.

فروشگاه زرشک خراسان جنوبی

بوی امید می اید

محصول زرشک به عنوان یکی از اقلام سبد غذایی با شیوع کرونا،با تعطیلی مکان های عمومی از قبیل  دانشگاه‌ها، رستوران‌ها، تالارها، هتل‌ها و سایر اماکن،با کاهش خرید و مشتری مواجه شد. مشکل زرشک خراسان جنوبی تا انجا پیش رفت که بالاخره صدای کشاورزان به گوش مسئولین و نمایندگان رسید.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ۲۹ مرداد در صحن علنی مجلس تذکر شفاهی داد و گفت: بیش از ۹۸ درصد زرشک کل کشور در استان خراسان جنوبی تأمین می‌شود در حالی که امروز زرشک‌کاران ناراحت هستند و محصولات آنها در انبارها باقی مانده و در حال از بین رفتن است.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا بازار محصول زرشک تحت تاثیر شدید قرار گرفت و مصرف داخل را ۷۰ تا ۸۰ درصد به بن بست کشاند. باید تمدید ویژه‌ای برای این منظور گرفته شود چرا که کشاورزان دچار ضرر و زیان فراوان شده‌اند.

مدیرعامل ترمینال ضبط زرشک و عناب در خراسان جنوبی تشکیل کنسرسیوم در استان برای نخستین بار با محوریت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خبر داد که گویا به مرحله عضوگیری رسیده است و از تجربیات و راهنمایی افرادی که در کشور کنسرسیوم‌ های بزرگی داشته‌اند، استفاده خواهیم کرد.

مجددا اعلام می کنم ما در فروشگاه زرشک خراسان جنوبی قصد داریم به ارتقاء صنعت تجارت زرشک بپردازیم و مشتاقانه یاری رسان کشاورزان وتجار می باشیم.

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!