مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

رونق صادرات زرشک/بازار انلاین خرید و فروش زرشک

آنچه در این مقاله می خوانید ...

 رونق صادرات زرشکزرشک لوکساحساسی نفروشید؛ علمی عمل کنید
قیمت زرشک

 رونق صادرات زرشک

غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طی ساله گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای رونق صادرات زرشک در کشور انجام شد و به طور تقریبی بازار رشد کرد،ما برای زرشک مشکل خاصی نداریم توزیع زرشک خوب است بیشتر بحران زرشک سال گذشته برای بهمن ماه و اسفندماه بود که با مدیریت انجام شد و زرشک‌های مانده در انبار راهی بازار شد.

وی افزود: سال گذشته در هنگام بحران زرشک برای رفع آن بحران گام برداشتیم و حجم زیادی از زرشک‌های انبار شده زرشک کاران خریداری شد.

قوسی اظهار کرد: نمی‌توان دقیق گفت که چه میزان زرشک در تالارها داریم که هنوز راهی بازار نشده است، اما نگرانی وجود ندارد و بازار روند آرام و خوبی دارد و حتی برخی زرشک کاران برای رشد بیشتر قیمت این محصول را نگهداری می‌کنند.

آنچه در این میان مشهود است اینکه زرشک محصولی پر خاصیت است که در کنار سود پایین در دنیا هم شهرت آن چنانی ندارد و در خراسان جنوبی سالانه به طور تقریبی ۲۲ تن زرشک تولید می‌شود، اما تنها ۵۰۰ تن از آن صادرات می‌شود.برای رونق صادرات زرشک هنوز جای کار بسیار است.

حقیقت تلخ این است که کرونا بسیار بر چرخه اقتصاد جهانی اثر گذاشته و در این میان کشاورزی و محصولات استراتزیک نیز اثر پذیرفتند. به نوعی بر رونق صادرات زرشک نیز تاثیر گذاشت؛ تاثیری که نه تنها بر روی کشاورز که بر همه ی اقشار جامعه اثر گذاشت.

مرکز خرید و فروش زرشک صادراتی

زرشک لوکس

وحید ضیائیان احمدی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: زرشک یکی از محصولات لوکس خراسان جنوبی است که متاسفانه آن چنان که باید برای بهره برداران لوکس نیست.

وی افزود: موسسات تحقیقاتی آلمان براساس تحقیقاتی که انجام دادند متوجه شدند که میزان ویتامین c زرشک بسیار بالاتر از مرکبات است و پس از مشخص شدن نتایج تجزیه این محصول، موسسه آلمانی درخواست خرید آن را ارائه داد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی به زرشک کاران توصیه کرد محصول خود را با هر قیمتی نفروشند چرا که این بهره برداران هستند که در ارائه قیمت در بازار بسیار موثرند، تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم طی ماه‌های آتی، بازار زرشک ترمیم می‌شود و بهره برداران افزایش قیمت را خواهند دید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصول زیادی به این دلیل که بهره برداران بیشتر سال گذشته محصول خود را به صورت تازه خوری به فروش رسانده و همچنین خسارتی به این محصول در اثر تگرگ و تندباد وارد شده، روی دست کشاورزان و واسطه ها نیست.

کشاورزان معتقدند چون ما همیشه در روستا هستیم و در تردد و شناخت با بازار اصلی زرشک نیستیم، نمی‌توانیم حامعه هدف بسیاری پیدا کنیم بنابراین راحت‌ترین کار برای ما فروش محصول به  واسطه است.

بازار زرشک

احساسی نفروشید؛ علمی عمل کنید

ضیایی احمدی گفت: اکنون تفاهم‌نامه‌ای بین‎ یکی از اتحادیه‌های استانی و یک شرکت آلمانی منعقد شد و طی آن،  سفارش ماهیانه ۱۰۰ تن زرشک به طرف ایرانی به شرط رعایت استانداردهای اروپا از نظر بقایای سموم و فلزات سنگین را داده است.

تاکنون چند نمونه ارسال شده است که زرشک‌کاران اگر از سلامت محصول خود اطمینان دارند در صورت تاییدیه آزمایشگاه محصول آنها با قیمت حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان بالاتر از قیمت بازار خریداری و تحویل این شرکت می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی یادآور شد: مهم‌ترین توصیه‌ای که داریم این است که باغداران به صورت احساسی با بازار برخورد نکنند؛ قطعا اگر عرضه را کنترل کرده می‌توان مدیریت بازار را در دست گرفت.

 

 

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!