مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

خام فروشی زرشک/زرشک انلاین

آنچه در این مقاله می خوانید ...

خام فروشی زرشکایران اولین تولید کننده جهانیاقوت سرخپایتخت جهانی زرشک در ایران+ عکس
فروش عمده زرشک

خام فروشی زرشک

“بیشترین حجم ‌زرشک ایران‌ خام فروشی زرشک می‌شود‌” رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت زرشک از مزارع سطح زیرکشت این محصول در استان خبر داد و این مطلب را عنوان کرد.

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: بیش از ۱۶ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت محصول زرشک است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت بیش از ۲۰ هزار تن زرشک برداشت شود گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار و ۸۳۰ تن زرشک در استان برداشت شد‌.

 

بیش‌ترین حجم ‌زرشک ایران‌ خام‌فروشی می‌شود‌

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار خانوار جزو بهره‌برداران محصول زرشک در استان هستند.

قوسی بیشترین سطح زیرکشت این محصول را در شهرستان قاین عنوان کرد و ادامه داد:  برداشت زرشک در استان تا نیمه آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه زرشک به عنوان محصول استراتژیک خراسان جنوبی است تصریح کرد: این محصول به کشورهای دیگر صادر شده و ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: بیشترین حجم از زرشک ایرانی به صورت خام فروشی زرشک می باشد.

قوسی خاطرنشان کرد: با توجه به این حجم از تولید زرشک در خراسان جنوبی و اشتغال درصد بالایی از کشاورزان این استان به کشت زرشک، ضروری است که تعداد کارخانه‌های فرآوری و تبدیلی در استان افزایش یابد.

خام فروشی زرشک

ایران اولین تولید کننده جهان

ايران با توليد سالانه حدود ۱۴ هزار تن زرشك اولين توليدكننده اين محصول در جهان به شمار مي‌رود. ايران با توليد سالانه حدود ۱۹هزار تن زرشك اولين توليدكننده اين محصول در جهان به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، استان خراسان جنوبي با سهم ۹۸ درصدي در برداشت قطب توليد اين محصول صادراتي كشور است كه شهر‌ستان‌هاي قائن، درميان و بيرجند بيشترين سطح زير كشت و توليد را دارند.

برداشت زرشك زمينه‌ اشتغال ۵۵ هزار خانوار بهره‌بردار را در استان خراسان جنوبي فراهم كرده است. زرشك به اكثر شهرهاي كشور صادر مي‌شود اما بيشترين صادرات به مشهد، تهران، شيراز و اصفهان است.

خام فروشی زرشک

یاقوت سرخ

زرشک كه در بخش كشاورزي “ياقوت سرخ ” به آن لقب داده مي‌شود با نیاز کم به آبیاری، توانسته با شرایط خاک و آب شور استان خراسان جنوبي خود را تطبیق دهد و به عنوان شاخص‌ترین محصول باغی منطقه نقش بسزایی در اقتصاد خانوارهای روستایی دارد لذا برای رونق اقتصادی استان، توجه به صنایع فرآوری و حمایت از صادرکنندگان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

در اين زمينه رييس سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبي اظهار كرد: تسهيلات ارائه شده در سالهای گذشته حدود هفت ميليارد ريال در خصوص توسعه‌ باغات زرشك و بهبود كيفيت محصولات صادراتي (احداث بارگاه بهداشتي زرشك) به متقاضيان پرداخت شده است. هم‌چنين از محل طرح توسعه‌ بخش كشاورزي به طرح‌هاي احياء تغذيه و توسعه‌ باغات زرشك تسهيلات كم‌بهره بلند‌مدت اعطاء شده است.

به گزارش مشرق، کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک روستا در خراسان جنوبی، نوشتند:

باورتون میشه ۱۵ کیلومتر از مساحت روستای افین خراسان جنوبی درختچه‌های بیشمار زرشک باشه؟! جالبه که این روستای شگفت انگیز به پایتخت زرشک جهان هم معروفه

 

پایتخت جهانی زرشک در ایران+ عکس

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!