مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

توسعه صادرات زرشک/بازارانلاین فروش زرشک

آنچه در این مقاله می خوانید ...

توسعه‌ صادرات زرشکضربه کرونا به زرشک کارانراه اندازی ویترین زرشک
قیمت متعارف زرشک

توسعه‌ صادرات زرشک

بیرجند-قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تدوین بسته های حمایتی از زرشکاران و  توسعه صادرات زرشک خبر داد و گفت: در راستای توسعه‌ صادرات زرشک در سفارتخانه‌ های ایران ویترین زرشک راه اندازی می شود.

غلامرضا قوسی با اشاره به جایگاه خراسان جنوبی در تولید زرشک بیان کرد: سالانه بیش از ۲۲ هزار تن زرشک خشک در استان تولید می‌شود. وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان مربوط به زرشک است، افزود: علی رغم حجم بالای تولید، مقدار کمی از محصول زرشک خراسان‌جنوبی صادر می شود.

قوسی ادامه داد: سالانه کمتر از دو درصد زرشک خراسان‌جنوبی صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف می‌شود که به ‌دلیل شیوع کرونا مصرف آن کاهش یافته است. بنا به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سالانه شش هزار و ۶۰۰ تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و دو هزار و ۷۷۰ تن فرآوری می‌شود.

ضربه کرونا به زرشک کاران

وی با اشاره به ضربه کرونا به زرشک‌کاران استان بیان کرد: در راستای جبران ضررهای وارد شده به زرشک کاران، هفت غرفه در میادین میوه و تره بار در تهران و مشهد پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم برای توزیع زرشک تازه و خشک انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین رایزنی هایی با تعدادی از کارخانه‌های فرآوری و تولید محصولات غذایی بزرگ کشور انجام‌ شده تا زرشک تازه در اختیارشان قرار گیرد و یک خط تولید به این محصول اختصاص یابد.و باعث پیشبرد روند توسعه صادرات زرشک باشد.

راه اندازی ویترین زرشک

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش صادرات زرشک به بازارهای جهانی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در نامه‌ای از وزارت امور خارجه کشور خواستار توسعه‌ صادرات زرشک در سفارتخانه‌های ایران و راه اندازی ویترین زرشک شده است.

قوسی ادامه داد: این امر باعث معرفی محصول زرشک به مشتریان خارج و افزایش تقاضای خارجی ها برای خرید و توسعه صادرات زرشک می شود که با موافقت وزارت خارجه همراه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی گفت: از نمایندگان به ویژه حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه خواستاریم در راستای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به زرشک‌کاران، راه‌اندازی واحدهای فرآوری و استمهال تسهیلات بهره‌برداران زرشک، مصوبه مجلس را اخذ شود.

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!