مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

صادرات زرشک ایران در جهان/ فروشگاه زرشک

آنچه در این مقاله می خوانید ...

عرضه عمده زرشکصادرات زرشک ارگانیک
صادرات زرشک

ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زرشک در جهان و خراسان جنوبی ۹۸ درصد تولید این محصول را انجام می‌دهد اما خام‌فروشی زرشک یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در صنعت تولید و صادرات زرشک شده است.

عرضه عمده زرشک

در حال حاضر عرضه زرشک در استان‌های مختلف به صورت سنتی و خام‌فروشی صورت می‌گیرد و صادرات اغلب صورت گیرد به صورت فله‌ای وغیراستاندارد است و متاسفانه ایران نتوانسته بازار جهانی در این محصول را به دست گیرد و از طرفی کشاورزان کشت کننده این محصول به علت‌های مختلف بی‌انگیزه شده‌اند.

محصول زرشک خراسان جنوبی در بازار جهان ناشناخته است رئیس اتاق بازرگانی شهرستان بیرجند و رئیس انجمن صادرکنندگان وتولیدکنندگان زعفران، زرشک، انار و گیاهان دارویی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم‌‌اکنون محصول زرشک خراسان جنوبی که حدود ۹۸ درصد تولید ایران را دارد، همچون یتیمی تنها و ناشناخته مانده است.

زرشک خراسان جنوبی

وی گفت:‌ در حال حاضر ایران در بازار جهانی برای فروش و صادرات این محصول موفق عمل نکرده است. «محسن احتشام» با اشاره به اینکه میزان تولید زرشک از ۴۰ به ۴۰۰ تن رسیده است، اضافه کرد: ۸۵ درصد تولید کل کشور در استان خراسان جنوبی است و تاکنون هیچ استانی مانند خراسان جنوبی با این توان در بحث تولید زرشک ورود نکرده است و هم‌‌اکنون خراسان جنوبی اولین استان تولیدکننده زرشک در ایران است.

وی از راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد کنستانتره زرشک، انار و انگور در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین کنستانتره زرشک در قائنات است که تجهیزات این کار چند سال پیش از کشور سوئیس وارد ایران و راه‌اندازی شده است. رئیس اتاق بازرگانی شهرستان بیرجند با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش فروش محصولات زرشک تنوع در محصولات آن است، تصریح کرد… برای تنوع محصولات تلاش‌های زیادی صورت گرفته است که هم‌‌اکنون شاهد تولید بستنی یخی با طعم زرشک و آب زرشک هستیم.

احتشام با اشاره به اینکه ایران اولین کشور تولیدکننده این محصول است اما تاکنون نسبت به تولید بالا آنچنان که لازمه هست، صادرات نداشته است، گفت:‌ برای رشد و توسعه این صنعت باید خیلی کارها انجام شود و باید به سمتی برویم که بهره‌برداری از این محصول افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه برای تولید زرشک باید توجه خاصی به نکات بهداشتی و استانداردهای بین‌المللی آن صورت گیرد، افزود: با چنین شرایطی ایران در بازار جهانی توان رقابت خواهد داشت، در غیر این صورت با خام‌فروشی، بی‌کیفیت و متنوع نبودن محصولات نمی‌توان در بازارهای جهانی در ام صادرات زرشک موفق بود.

صادرات زرشک ارگانیک

اروپایی‌ها شیفته زرشک ارگانیک ایران هستند رئیس اتاق بازرگانی شهرستان بیرجند ادامه داد: زرشکی که هم‌‌اکنون در ایران تولید می‌شود بدون استفاده از کود و سموم کشاورزی است و به صورت طبیعی و ارگانیک تولید می‌شود، همین امر سبب شده تا اروپایی‌ها شیفته محصولات تولیدی زرشک ایران باشند و این امر کمک به صادرات زرشک می باشد اما تنها کاری که باید صورت گیرد، تقویت امر بازاریابی و شناساندن محصولات تولیدی ایران به بازار جهانی است. احتشام تصریح کرد: اولین شرکت صادرکننده محصولات متنوع زرشک به همراه بسته‌بندی در استان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده است.روز به روز سطح صادرات زرشک رو به افزایش هست.

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!