مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قیمت زرشک در بازار زرشک/زرشک انلاین

آنچه در این مقاله می خوانید ...

قیمت زرشکتخمین میزان زرشک در بارگاه هافیمت زرشک بهار ۱۴۰۰
قیمت زرشک

قیمت زرشک

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی پاییز گذشته گفت: قیمت زرشک در بازار از دو عامل عرضه و تقاضا تأثیر می‌پذیرد و اکنون تقاضا به شدت کاهش یافته لذا سنگینی خاصی بر بازار زرشک خراسان جنوبی حاکم است و قیمت‌ها کمی افت داشته و هر کیلوگرم زرشک ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

او گفت: زرشک به دو شیوه خرمنی و بارگاهی خشک می‌شود و به طور معمول همزمان با ورود اولیه هر کدام از این دو نوع، سنگینی خاصی بر بازار حاکم می‌شود، الان زمان ورود زرشک تازه پفکی به بازار است که به طور معمول مقداری از افت قیمت به همین علت است.

ضیائیان احمدی بیان کرد: تعداد زیادی از باغداران تجربه پارسال را دارند و با توجه به تداوم شرایط پارسال یعنی همه‌گیری کرونا و تعطیلی مراکز عرضه و مصرف زرشک، تحلیل آنان افت شدید قیمت است؛ بنابراین محصول خود را با هر قیمتی به دلالان و تجار می‌فروشند که این اقدام موجب سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب شده و با قیمت ناچیزی زرشک باغداران را می‌خرند.

تخمین میزان زرشک در بارگاه ها

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در خصوص تخمین میزان زرشک موجود در بارگاه‌ها و سردخانه‌های خراسان جنوبی گفت: کل برداشت از مجموع سطح باغ‌های زرشک استان (قریب ۱۷ هزار هکتار) حدود ۲۰ هزار تن زرشک خشک است، اما زرشک خاصیت سال‌آوری دارد و در هر سال بیشتر از ۱۰ هزار تن محصول در استان نداریم که این مقدار در حالت ایده‌ال و نبود دخالت سایر موارد مثل آفات و عوامل خسارت‌زای طبیعی محاسبه می‌شود.

او ادامه داد: حداکثر زرشکی که در بارگاه‌ها و سردخانه‌های استان وجود دارد، حدود ۴ تا ۵ هزار تن است که از این حجم نیز مقداری وارد بازار شده و به فروش رفته است.

ضیائیان احمدی عنوان کرد: در مجموع مقدار چندانی زرشک در بارگاه‌ها و سردخانه‌های استان موجود نیست و با کاهش میزان عرضه زرشک طی ماه‌های آینده، قطعا بازار زرشک دوباره شاهد رونق خواهد بود.

فیمت زرشک بهار ۱۴۰۰

و حلا حرف جناب ضیاییان خودش را اثبات می کند.از آغار سال ۱۴۰۰ زرشک قیمت نوسانی رو به بالا را تجربه می کند.

مجموعه سپیدارشرقی شما را به خرید بهترین محصولات خشکبار دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سیده مریم عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!